Nieuws

13.11.2017 Klantbehoeften onderzoek voor Energetica Natura Op basis van een uitgebreide survey gaan we na hoe we optimaal kunnen tegemoet komen aan de wensen en behoeften van de klant. 
19.10.2015 Predictive analytics voor SD Worx en iNostix Het belang van predictive analytics binnen HR kan het best geïllustreerd worden via de blog van iNostix, geschreven door Luk Smeyers, een specialist ter zake.
01.04.2015 Alerting systeem voor zonnepanelen - Fifthplay Op basis van weerindicatoren wordt de energieproductie van zonnepanelen voorspeld. Te grote verschillen tussen waargenomen en voorspelde productiewaarden duidt op een verminderde capaciteit of defect van de zonnepanelen. Het alerting systeem laat toe om tijdig in te grijpen.
21.02.2015 Smart targeting voor Telenet campagnes Downgrade, cross-sell en uplift modeling identificeren Telenet klanten met grootste kans op succes voor een bepaalde campagne. Smart targeting zorgt ervoor dat de juiste klanten voor een campagne benaderd worden, hetgeen uiteraard kostenbesparend werkt, zeker in geval van outbound campagnes.
07.04.2014 Bedrijfseconomische impact van presentaties, onderzoek in opdracht van ToThePoint at Work Totale tijd gespendeerd aan presentaties binnen organisaties/bedrijven wordt gemeten, gedifferentieerd volgens functie. Naast de kwantiteit wordt ook de kwaliteit van presentaties onderzocht, resulterend in een multivariaat model waarin factoren blootgelegd worden, die een significante impact hebben...
27.02.2014 Onderzoeksresultaten "Dierenwelzijn" in de pers De resultaten van de peiling "Dierenwelzijn in de politiek" verschenen zowel online als in enkele Vlaamse kranten. http://www.gaia.be/nl/nieuws/7-op-10-vlamingen-wil-de-bevoegdheid-dierenwelzijn-niet-bij-landbouw- http://www.vilt.be/Landbouw_en_dierenwelzijn_matchen_niet_volgens_enquete...
21.02.2014 Enquête "Dierenwelzijn in de politiek" Onderzoeksresultaten
06.12.2013 Resultaten TAXsurvey van Fiscaal Correct Volledig rapport van de TAXsurvey naar het Belgisch fiscaal gevoel, een initiatief van Fiscaal Correct uitgewerkt door De Cijferij. Persberichten: "Boekhouders kraken fiscaal beleid van de federale regering" in De Morgen "Enquête legt fiscaal ongenoegen bloot" in De...
26.11.2013 Eerste nationale Taks-survey naar het Belgisch fiscaal gevoel. Het expertenteam Fiscaal Correct ontbloot fiscale pijnpunten en formuleert beleidsvoorstellen, met het oog op een grondige fiscale hervorming. Hun grootschalige enquête naar het fiscaal gevoel van de Belg wordt verwerkt door De Cijferij.  De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd...
09.10.2013 Sanoma: Welke reistypes bestaan er en hoe reageren zij op de economische crisis? Onderzoek naar impact van de crisis op de toeristische sector.
17.06.2013 Is uw segmentatie nog de kern van uw doelgroep? Presentatie op STIMA congres. De vrouw als doelgroep. http://www.stima.be/nl/agenda/gsf-uw-segmentatie-nog-de-kern-van-uw-doelgroep
11.01.2013 Lezersprofielen Vlaamse kranten en weekbladen in opdracht van De Persgroep. De Cijferij stelt gedetailleerde lezersprofielen op voor de Vlaamse dag- en weekbladen. Via een uitgebreide bevraging worden een aantal relevante dimensies mbt lezers van kranten en weekbladen opgesteld. Zodoende wordt per blad een gedetailleerd en breed lezersprofiel uitgewerkt. Een bruikbare tool...
08.10.2012 Onderzoek in opdracht van Fé: vrouwen- & mannenrapport De Cijferij analyseert data uit Fé's vrouwen & mannenrapport. Resultaten tijdens het seminarie op 25 oktober! Inschrijven kan via http://www.fesoulconversation.be/nl/het-vrouwenmannenrapport-c
01.08.2012 Sales Force Effectiveness Modelling voor Astrazeneca Impact van diverse factoren op verkoop meten, in een farmaceutische context met typische karakteristieken en parameters.
26.06.2012 Commercial Modelling voor Astrazeneca Bouwen aan optimal channel mix models voor Astrazeneca.
21.04.2011 Een auto die nagenoeg gratis rijdt onder 50 km/u. Kan de Auris Hybride van Toyota verrassen? De Cijferij brengt de bevindingen van de Auris Hybride testrit-actie in kaart. Productiehuis Hotel Hungaria en reclamebureau Happiness vertalen de resultaten naar een non-fictie campagne.  
22.03.2011 Channel Optimization Modelling voor Astrazeneca onderzoek in opdracht van Astrazeneca
28.01.2011 De Cijferij is dringend op zoek naar een medewerker voor minstens 1 jaar. Ben of ken je iemand, die sterk is in statistisch onderzoek, bereid is te reizen en te werken in een internationale omgeving, mail naar kaat.vanseer@decijferij.be.
07.06.2010 De Cijferij goes pharma Data mining voor een internationaal project in de pharmaceutische sector.
08.05.2010 Marktsegmentatie in opdracht van Sanoma. De Cijferij deelt marktgegevens van Sanoma Praag in in 4 hoofdsegmenten en significante subsegmenten. Deze detailindeling vormt de basis voor een doeltreffend CRM-beleid.

© de cijferij 2019 | webdesign door SPATIE